קידום אתרים בחו״ל
במידה והגעת לדף הזה, אז אתה כנראה מתעניין בקידום אתרים בחו״ל..
אנו בים שיווק דיגיטלי, מתמחים בקידום מעבר לים 🙂
אנו בתחום כבר מעל עשור! שלחו הודעה ונחזור אליכם עם הצעה שתקפיץ את העסק שלכם למעלה!
כיצד מנועי החיפוש רואים דירוגים בינלאומיים?
כאשר קובעים איזו מדינה/אזור הם הקהל המתאים לאתר, מנועי החיפוש שוקלים מספר אותות, כולל:
- שפה.
- סיומת דומיין ו/או מבנה כתובת אתר.
- תג Hreflang.
- תגים אחרים (שפת HTML וכו’).
- המיקום שבו מתארחת כתובת האתר. (אחסון)
- מיקוד לארץ ב-Google Search Console.
- קישורים חיצוניים לאתר.
- התוכן באתר
כאשר בודקים מדוע אתר מסוים אינו מופיע במדינה מסוימת, עלינו להסתכל על השילוב של כל הגורמים לעיל.
אנחנו צריכים גם להסתכל על האתר מנקודת מבטו של המשתמש.
מחפשים אמריקאים רבים לא יקנו ממדינה אחרת אלא אם כן זה המקום היחיד שהם יכולים לקנות.
למה שלא תבחר במשלוח מהיר יותר? מדוע אינך תומך ב”תוצרת [במדינה/אזור שלך]”?
מודלים עסקיים מסוימים עשויים שלא להיות מדורגים בכל המדינות, לא משנה כמה רע אתה רוצה לדרג.
צור קשר עוד היום לקבלת הצעה!
לפני שמקדמים אתר בחו״ל, השאלה הראשונה שיש לשאול היא: “כמשתמש, האם זו התוצאה שאני רוצה?”
בדרך כלל, התשובה היא לא.
עם זאת, עבור מאמר זה, אנו מניחים שזו התוצאה שהמשתמש רוצה.. כלומר לדעת איך לבצע קידום אתרים בחו״ל.
ברגע שנדע שזו תוצאה שימושית עבור משתמשים באותה מדינה, אנו אחראים לוודא שהאתר שלנו מעביר את המידע הזה.
זה בדרך כלל אומר יצירת תוכן ספציפי עבור שילוב השפה/מדינה של אותו משתמש. כאן נכנס תג hreflang לתמונה.
אז איך עובד קידום אתרים בחו״ל?
נקודות מפתח
מבחינה טכנית, ניתן לדרג כל סיומת כתובת אתר בכל מדינה.
עם זאת, לפעמים זה הגיוני שיהיה אתר נפרד המבוסס על המדינה/אזור ובסיס הלקוחות הספציפי שלך.
כשמדובר במדינות כמו סין ורוסיה, עדיין יש הרבה תכנים משפטיים מוזרים שכדאי ללמוד, אבל זה מאמר אחר.
לא משנה באיזה פתרון כתובת אתר תחליט להשתמש, אנא ודא שמיקוד השפה ותגי ה-hreflang שלך מוגדרים כהלכה, ושיש לך תוכן שימושי לתושבי המדינה, כולל תמחור, מידע ליצירת קשר ושימושי לאזור /שפה שבה אתה נמצא כל תוכן.
עשה זאת בצורה ברורה, וגוגל אמורה לפתור את כל הבעיות היטב.
במידה ואתה מעוניין בקידום אתרים באנגלית
קידום בארץ | קידום בחו״ל |
דומיינים co.il | תלוי בארץ המוצא |
שפה עברית | שפת ארץ המוצא |
ביטויים וסלנג בעברית | ביטויים וסלנג של ארץ המוצא |
עלויות בסיסיות | עלויות גבוהות |
הגיוני שעסקים שצמחו בהצלחה לרמה ארגונית עשויים יום אחד לצאת לשווקים בינלאומיים.
זהו סיכוי מרגש ומרתיע עבור בעלי עסקים. יש לך הזדמנות להציג את המותג והמוצרים שלך ללקוחות במדינות שונות.
מצד אחד, המאמץ יהיה לשחזר את ההצלחה שהייתה לך במדינה שלך.
מצד שני, שיווק עצמי בישראל אינו זהה לשיווק עצמך בארה״ב בצרפת, גרמניה או אוסטרליה.
האתר שלך ישחק תפקיד עצום בשירות הלקוחות הבינלאומיים שלך, מה שאומר ש-SEO בינלאומי נדרש.
ברמה הבסיסית ביותר, תרגול קידום אתרים בינלאומי פירושו התמקדות במדינות ושפות ספציפיות באתר האינטרנט שלך.
עם זאת, זה לא מספיק רק לשים את הדפים האלה שם כדי שמשתמשים בינלאומיים יוכלו למצוא. כיצד תבצע אופטימיזציה למיקום טוב יותר ונראות גבוהה יותר בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים?
הכנו לכם 4 טיפים שאתם חייבים לעבוד על פיהם:
1. קבע את מבנה כתובת האתר הנכון עבור דפים בינלאומיים
לעסקים ואתרים גדולים יהיו מספר רב של דפים, אולי מאות או אלפים. כאשר אתה נכנס לשוק המסחר האלקטרוני, דפי המוצרים והקטגוריות הללו גדלים במהירות.
אם אתה רוצה שמשתמשים במדינות אחרות ימצאו את מה שהם מחפשים באתר האינטרנט שלך, אחד הצעדים העיקריים שעליך לנקוט הוא לבנות את הדפים הבינלאומיים שלך עבור הקהל הנכון עם מבנה כתובת האתר המקודד במדינה הנכון.
קח את הדוגמה הזו.
נניח שאתה קמעונאי אלקטרוניקה מקוון המבוסס בישראל ואתה עושה מחקר כדי להראות שהרווחים שלך יגדלו אם תרחיב את העסק שלך לבריטניה או ארה״ב.
ביצעת את כל ה-SEO עבור הדפים שלך בארה”ב, אבל עכשיו אתה צריך ליצור ולבצע אופטימיזציה של הדפים שלך עבור קהל בבריטניה, וזה מה ש-Google תשרת למשתמשים שמחפשים מבריטניה.
הצעד הראשון, ואולי החשוב ביותר, הוא יצירת דפי אינטרנט המתמקדים בבריטניה, שנבנים באמצעות מבנה URL, מה שאומר שהתוכן מיועד לבריטניה. מִשׁתַמֵשׁ.
ישנן מספר דרכים לעשות זאת. אתרים בינלאומיים רבים בוחרים להשתמש ב-ccTLDs כדי לקודד מדינה את כתובות האתרים הבינלאומיות שלהם, בדוגמה זו “.uk”.
אפשרויות אחרות כוללות יצירה:
תת-דומיין בקידוד מדינה (uk.websitename.com).
תיקיית משנה באתר המקורי (websitename.com/uk).
דומיין אחר לגמרי (newwebsitename.com, מותאם למשתמשים בבריטניה בלבד).
אתה צריך להחליט בעצמך איזו שיטה היא הטובה ביותר.
לדוגמה, ייתכן שתחשוב שזה רעיון רע להחזיק דומיין נפרד לכל מדינה חדשה שאליה אתה מתרחב. נתוני התעבורה האורגניים שלך יחולקו בין האתרים שלך, כך שלא תוכל לראות אותם במבט חטוף.
נתיבים של תת-דומיין ותת-תיקיות יאפשרו לך להציג גרסאות בינלאומיות של האתר שלך בנפרד, תוך כדי כך שתאפשר לך לאסוף נתוני תנועה אורגניים במקום אחד.
בלי קשר, יש צורך לומר למנועי החיפוש שהגרסה שלך של האתר שלך עובדת עבור כל מדינה כדי לדרג את הקהל הנכון. תכנן דרך קדימה לפני שתעשה משהו אחר.
2. לספק חווית דף מקיפה למשתמשים בינלאומיים
מבנה כתובת אתר ספציפי למדינה יכול לעזור לדרג את הדפים הבינלאומיים שלך עבור הקהל הנכון.
עם זאת, נניח שקיבלת את גרסת תת-הדומיין “.uk” של האתר שלך כדי לדרג את המשתמשים בבריטניה. לאחר מכן משתמשים אלו מבקרים באתר ומבחינים שאתה משתמש באנגלית אמריקאית במקום באנגלית בריטית.
אולי זה לא עניין גדול עכשיו, אבל זה עדיין קצת מרתיע.
לאחר מכן, כאשר מסתכלים על המחירים שלך, אותם משתמשים בבריטניה יראו רק את העלות בדולר ארה”ב.
הם צריכים להמיר USD ל- GBP ולהבין כמה הם צריכים לשלם עבור הרכישה. אבל למה להעביר את הלקוחות הפוטנציאליים שלך לזה?
בדיוק כמו בקידום אתרים מסורתי, קידום אתרים בינלאומי צריך להתחשב בחוויית משתמש.
בין אם אתה מגיש דפים למשתמשים בבריטניה שחולקים אנגלית עם ארה”ב, או למשתמשים איטלקיים הדוברים שפה שונה לחלוטין, הקפד לתרגם את כל תוכן האתר עבור קהל היעד.
3. שימו לב להבדלי מילות מפתח בינלאומיים
כאשר אתה אתר עסקי גדול המתרחב למדינות שונות, אתה גם צריך להיות מודע היטב להבדלים במגמות של מילות מפתח בין מדינות.
יש בעיה עם מילות מפתח המופיעות בשפות שונות לחלוטין במדינות אחרות. ובכל זאת, המונחים עשויים להיות שונים אפילו במדינות הדוברות באותה שפה (“elevetor” בארה”ב, “lift” בבריטניה).
אתה יכול להשתמש בכלים כמו Semrush ו-Arefs כדי לבצע מחקר מילות מפתח המבוסס על נפח חיפוש במדינות שונות.
זה המקום שבו הדברים נעשים קצת מסובכים. בהתאם לאלמנטים מקומיים כגון תרבות, מזג אוויר, שפה והיסטוריה, ייתכן שללקוחות שלך יהיו מילים משותפות משלהם לדברים.
בארה”ב, דוברי אנגלית אומרים “אופניים” הרבה יותר מאשר אומרים “אופניים” בשיחה סתמית.
אם אתה רוצה שהדף שלך ידורג עבור המונחים הרלוונטיים ביותר, תצטרך להקדיש זמן כדי לחקור את המונחים המשמשים במדינת היעד שלך ולתרגם אותם בצורה נכונה במידת הצורך.
עבור אתרים ארגוניים ואתרים גדולים אחרים, מחקר זה יכול לקחת הרבה זמן. טוב לדעת שאתה יכול לעשות זאת לפני שמתחייבים להתרחבות בינלאומית.
4. חפש קישורים נכנסים מדומיינים ספציפיים למדינה
דבר אחרון שצריך להזכיר הוא שכאתר עסקי שמושך משתמשים במדינות רבות, אתה צריך קישורים נכנסים כדי לסייע במאמץ הזה.
אם יש לך ניסיון בקידום אתרים, אתה כבר יודע את היתרונות של קישורים נכנסים באיכות גבוהה.
אזהרה שיש לזכור בקידום אתרים בינלאומי היא שהקישורים הנכנסים שלך צריכים להגיע מאתרים עם אותו ccTLD כמו הגרסה של האתר שלך שאתה מראה לאנשים.
אז אם יש לך גרסה יפנית של האתר שלך, הגיוני שרוב הקישורים הנכנסים שלך צריכים להגיע מאתרים עם “.jp” בתוכם.
מנקודת מבט של חווית משתמש, זה הגיוני.
משתמשים יפניים שעוקבים אחר קישורים חיצוניים אלה ומוצאים את הגרסה היפנית של האתר שלך לא יתעצבנו מלמצוא פתאום דף באנגלית.
אסטרטגיית בניית הקישורים הבינלאומית שלך תתבסס על המוצרים שאתה מוכר ועל סקטורי השוק שבהם אתה מוכר אותם. רק אתה יודע את האסטרטגיה הטובה ביותר לקבלת קישורים לדפים שלך מהדומיינים המתאימים.
שקול: “איזה סוג של קישורים נכנסים משייכת גוגל לרוב לאמינות האתר שלי?”
קידום אתרים בחול לעסקים בינלאומיים צריך את כל תשומת הלב שלך
אופטימיזציה של SEO הבינלאומי שלך דורשת הרבה זמן ומאמץ, אבל אם אתה עסק ארגוני שמתרחב מעבר לגבולות, ודא שהאתר שלך עובד בשבילך ולא נגדך.
השקעת עבודה כדי ליצור חוויה נהדרת עבור הלקוחות הבינלאומיים שלך עשויה בסופו של דבר לתת דיבידנדים לשנים הבאות.